MT07 - Vlastnosti

Úsvit nové temnoty: Nová Yamaha MT-07

Model MT-07 definující svou třídu dostane více techniky, lepší specifikace a ještě více stylu

Yamaha MT-07, motocykl, který po svém uvedení na trh v roce 2014 nově definoval třídu dvouválcových naháčů, patří již více než deset let k nejprodávanějším strojům v Evropě.

V duchu filozofie „temné strany Japonska“ se model MT-07 stal lídrem v tomto odvětví díky svému futuristickému designu a motoru s velkým točivým momentem, který si získal zástupy fanoušků po celém světě. Díky svému neotřelému až radikálnímu vzhledu se řada MT stala kultem a inspirovala novou generaci jezdců k tomu, aby začali jezdit na dvou kolech a objevili radost, které rozumí pouze členové komunity MT.

Pro rok 2025 se Yamaha opět snaží udávat trendy v této kategorii, protože vítá nejnovějšího člena rodiny MT s novým svěžím vzhledem, ještě vyšší specifikací a možností verze vybavené systémem Y-AMT.

Agresivní styl motocyklů Yamaha řady MT sice vyčnívá z davu, ale úspěch modelu MT-07 vždy pramenil z jízdních zážitků. První model MT-07 se stal díky kombinaci nízké hmotnosti a hravosti motoru CP2 první generace okamžitě hitem a právě tento charakter vyvolávající úsměv dělá z modelu MT-07 novodobou ikonu. Tyto ingredience zůstávají středobodem modelu MT-07 pro rok 2025, který byl zkonstruován tak, aby nabízel ještě více vzrušující zážitek z jízdy díky přepracovanému šasi, řadě přizpůsobitelných jízdních režimů a zavedení elektronického ovládání plynu YCC-T a zvukově vylepšené verze motoru CP2, která byla vyvinuta pro ještě silnější pouto mezi jezdcem a strojem. Výsledkem je všestranný motocykl střední třídy, zábavný stroj, který se stejně dobře hodí na každodenní dojíždění do práce jako na zdolávání horských průsmyků.

Přes veškerou evoluci zůstává model MT-07 2025 stále tím legendárním chuligánem s vysokým točivým momentem, přestože je nyní propracovanější a obsahuje více technologií a další prémiové komponenty.

Styl, který vám zaručeně vykouzlí úsměv na tváři. Městská legenda pokračuje!

Světlo v temnotě: lepší specifikace, nižší hmotnost

Model MT-07 byl vždy oceňován za svou nízkou hmotnost a sportovní charakter, a proto inženýři Yamahy usilovně pracovali na snížení hmotnosti navzdory výraznému zlepšení specifikace.

Zatímco technologie přidané do modelu 2025 MT-07 by obvykle vedly ke zvýšení celkové hmotnosti o 4,5 kg, nejnovější stroj váží pouhých 183 kg – o celý kilogram méně než předchozí model.

Použití nových kol vyrobených patentovaným procesem Spinforging společnosti Yamaha ušetřilo téměř půl kilogramu neodpružené hmotnosti, což snížilo gyroskopický efekt při jízdě a přispělo k agilnějšímu ovládání motocyklu, přičemž komponenty, jako je akumulátor a brýle vidlice z litého hliníku, přinášejí další výraznou úsporu hmotnosti. Jen minimalistická kapotáž čtvrté generace modelu MT-07 ušetřila 600 g.

Při vytváření lehkého a agilního motocyklu uplatnil tým konstruktérů společnosti Yamaha holistický přístup a využil každou příležitost k úspoře hmotnosti všude, kde to bylo možné, a to i tam, kde lze zisk považovat za zanedbatelný. Komponenty, jako je vzduchový filtr, řetěz a dokonce i víčko palivové nádrže, jsou příklady dílů, které byly přepracovány za účelem úspory několika gramů, aby byla celková hmotnost hotového výrobku co nejmenší.

Zcela nový design

Čtvrtá generace modelu Yamaha MT-07 získala nový elegantní vzhled díky zcela nové kapotáži a zcela přepracovanému LED světlometu s dvojí funkcí.

Klíčovým faktorem úspěchu modelové řady MT byla vždy vedoucí pozice v oboru a rozšiřování očekávání zákazníků ohledně toho, jaký by měl být naháč střední třídy. První generace modelu MT-07, uvedená na trh v roce 2014, vytvořila nový typ motocyklu založený na konceptu „Cool Urban Sports“, inspirovaném městskou subkulturou v japonských ulicích. V následujících dvou generacích si MT-07 osvojil designovou filozofii „temné strany Japonska“, ale vždy si zachoval „dvoupatrovou“ strukturu, přičemž horní část motocyklu je stylizována tak, aby vyjadřovala krásu, která vychází z jednoty jezdce a stroje, zatímco spodní část zůstává odlehčená a funkční.

Protože si uvědomujeme vizuální přitažlivost tohoto stroje, byla stejná filozofie zachována i u čtvrté generace modelu, přičemž jsme u pečlivě tvarované kapotáže dosáhli ještě větší úrovně kvality.

Zatímco většina konstrukčních prací se soustředila na snížení hmotnosti na minimum, stylisté modelu MT-07 se snažili zachovat určitou míru objemu svého nejnovějšího projektu – a zajistit tak dobře proporčně řešený plnohodnotný motocykl, který si evropští motocyklisté mohou skutečně oblíbit.

Na motocyklu MT-07 je radost jezdit a tým designérů se to snažil vyjádřit i ve stylu. Charakter motocyklu vpředu definuje světlomet, jehož kompaktní LED světla jsou záměrně stylizována do podoby dvou hledících očí a dodávají motocyklu MT-07 jeho charakteristickou masku. Velká pozornost byla věnována umístění hadic a kabeláže, aby byl zachován čistý vzhled s kompaktní palivovou nádrží a novou zadní částí, která má také výrazný vzhled.

Při vypnutém zapalování se obrysy zadního světla zdají být úzké, při nastartování motocyklu design ale skutečně ožije. Zapnutá červená LED zadní světla byla stylizována tak, aby zdůraznila spojení mezi jezdcem a strojem a vytvořila výraznou vertikální osu tvořenou osvětlenou zadní jednotkou a zády jezdce – výrazný vzhled, který skutečně upoutá pozornost kolemjdoucích.

Z technického hlediska byla věnována velká pozornost tomu, aby kapotáž byla co nejlehčí – panely na modelu MT-07 2025 váží o 600 gramů méně než panely na předchozí verzi. Při navrhování tohoto nejprodávanějšího modelu však vždy hrály klíčovou roli emoce a charakteristický design zůstává věrný tradicím rodiny MT. Ačkoli se v průběhu let objevilo mnoho napodobitelů modelu MT-07, žádný z nich zatím nedosáhl takové emocionality a designové čistoty stroje, které tuto kategorii stále definují. Model Yamaha MT-07 2025 ve zcela novém designu opět zvyšuje laťku ve třídě naháčů střední třídy.

Přizpůsobitelné jízdní režimy YCC-T a YRC mají v MT-07 premiéru

Model 2025 MT-07, který se poprvé objevuje na platformě CP2, je vybaven systémem Yamaha Chip Controlled Throttle, který se dříve používal u modelů s větším objemem řady MT.

Použití této technologie plynu ride-by-wire umožňuje modelu MT-07 využívat celou sadu elektronických asistenčních systémů, které umožňují přizpůsobení a pomáhají vychutnat si jízdu. Vynikající odezva motoru MT-07 na plyn nyní zahrnuje tři nastavení YRC (Yamaha Ride Control), která mění výkonové charakteristiky podle preferencí jezdce a podmínek na silnici. YCC-T také umožňuje standardní přepínatelnou kontrolu trakce, převodovku Y-AMT a montáž třetí generace rychlořazení Yamaha nahoru a dolů jako volitelného příslušenství pro standardní verzi. Exkluzivně pro model 2025 MT-07 Y-AMT je součástí standardní výbavy také tempomat, který zvyšuje komfort a snižuje únavu při jízdě po dálnici.

Na MT-07 jsou přednastaveny dva tovární režimy YRC, Sport a Street, přičemž třetí vlastní nastavení si může uživatel definovat prostřednictvím přístrojového panelu TFT nebo bezplatné aplikace MyRide.

Jezdec si může vybrat ze tří výkonových map a dvou úrovní kontroly trakce a také může zásahy systému vypnout. Sportovní režim byl vyvinut pro nadšenější jízdu, například na okruzích nebo klikatých silnicích. Je přednastaven tak, aby nabízel nejreaktivnější výkonovou mapu (PWR1) a nižší úroveň kontroly trakce (TCS1). Silniční režim určený pro každodenní použití využívá jemnější dodání výkonu (PWR2) a nejvyšší úroveň zásahu (TCS2).

Třetí nastavení výkonu (PWR3) poskytuje nejmírnější výkon, který je vhodný pro mokré počasí a podmínky s nízkou přilnavostí, a uživatelé si mohou zvolit libovolné ze tří nastavení výkonu a tří nastavení kontroly trakce (včetně možnosti úplného vypnutí zásahu) pro vlastní předvolbu.

U motocyklů MT-07 vybavených systémem Y-AMT další nastavení YRC dále odpovídají zvolenému jízdnímu režimu. V manuálním nastavení (MT) používá MT-07 Y-AMT stejné režimy jako manuální verze. Každé ze dvou nastavení AT má svůj vlastní režim YRC. V režimu D systém poskytuje vyváženou kombinaci reakce plynu, TCS a řazení, která je vhodná pro všechny podmínky. V režimu D+ poskytuje YRC jinou úroveň zásahů TCS a déle drží každý převodový stupeň – jezdec tak může motor CP2 vytočit a uvolnit nejživější úrovně výkonu, které tento inovativní způsob řazení nabízí.

Nová jízdní pozice zlepšuje zážitek z jízdy

Kromě nové kapotáže modelu MT-07 přináší upravená jízdní pozice sportovnější pocit a větší pocit splynutí se strojem.

Díky úzkému pasu a výšce sedla 805 mm je model MT-07 2025 přístupný širokému spektru jezdců, přičemž má stále kvalitní proporce a je dostatečně prostorný i pro jezdce s větší postavou.

V porovnání s předchozím modelem má nový MT-07 aktivnější pozici řídítek, která jsou o 18 mm širší, o 22 mm nižší a o 9,3 mm více vzadu, zatímco stupačky jsou o 10 mm níže, což zvětšuje prostor pro nohy.

Aby byl motocykl přístupnější a aby byl zdůrazněn pocit spojení s motocyklem, je kryt palivové nádrže užší, přestože se v něm nachází nové elektronické ovládání plynu YCC-T a kanály pro nový akustický zesilovací systém. Tato konstrukce jezdci usnadňuje sevření palivové nádrže koleny, což dodává více jistoty při průjezdu zatáčkami při jízdě na trati. Samotná konstrukce palivové nádrže je nová, ale zachovává si stejný objem 14 litrů jako dříve.

K většímu pohodlí jezdce přispívá nové dvoudílné sedlo, které má vylepšenou velikost, tvar a polstrování pro jezdce i spolujezdce. Jejich kombinace usnadňuje jezdci nasedání na motocykl, podporuje přesouvání těžiště během jízdy a také usnadňuje sevření nádrže koleny při sportovní jízdě.

Motor CP2 s vylepšeným zvukem

Čtvrtá generace modelu MT-07, poháněná legendárním paralelním dvouválcovým motorem CP2 o objemu 690 cm3, je vybavena inovativním akustickým zesilovacím systémem, který skutečně zlepšuje zvukový zážitek z jízdy a zintenzivňuje spojení mezi jezdcem a strojem.

Motor CP2 již nyní vydává jedinečný zvuk díky nerovnoměrnému časování zážehu a nyní bylo sání vyladěno tak, aby optimalizovalo zvuk motoru pod plynem, což vytváří charakteristické vrčení zejména při akceleraci ve středním pásmu.

Aby bylo dosaženo požadovaných výsledků, optimalizovali konstruktéři velikost, tvar a uspořádání komponent sání, včetně vzduchového filtru, sacího potrubí, trychtýře sání a krytů sání. Samotný zesilovač zvuku se skládá ze čtyř otvorů na novém krytu palivové nádrže, které zesilují optimalizovaný zvuk motoru a pečlivě vytvořené zvukové vlny směrují k jezdci.

Výsledek by měl být nejvíce patrný při výjezdech ze zatáček s nízkou rychlostí, při 25–50 % plynu, a vytváří větší symbiózu mezi jezdcem a jeho strojem, což vede k napínavější jízdě a oslavě vlastností oceňované pohonné jednotky CP2.

Nové odpružení a brzdové třmeny s radiálním upevněním

Přední část nového motocyklu MT-07 zdobí nová 41mm vidlice upside down nabízející modernější a prémiovější vzhled a pocit větší stability přední části stroje. Upside-down vidlice v kombinaci s novým šasi zajišťuje sportovnější a více vzrušující jízdu, zatímco nové brýle vidlice z litého hliníku se u velkoobjemového motocyklu Yamaha objevují poprvé. Nová konstrukce je téměř o půl kilogramu lehčí než u předchozího modelu MT-07, což hraje významnou roli v celkovém snížení hmotnosti a přispívá k lehkému a agilnímu řízení, pro které byl tento model vždy vysoce ceněn.

Vzadu došlo k optimalizaci tlumiče a přepákování s ohledem na novou přední část a další úpravy šasi, přičemž je možné nastavit předpětí a tlumení odskoku, což jezdci umožňuje přizpůsobit jízdu osobním podmínkám a stylu jízdy.

Spolu s novým odpružením jsou u modelu MT-07 poprvé použity také dva čtyřpístkové brzdové třmeny s radiálním upevněním. Ty nabízejí lepší tuhost pro vyšší a konzistentní brzdný výkon.

Spojka A&S zajišťuje lehčí a plynulejší podřazování

Standardní model MT-07 je nyní vybaven asistenční antihoppingovou spojkou Assist & Slipper (A&S®)*, která se stará o lehčí a konzistentnější chod spojky.

Spojka využívá dvě vačky, asistenční a kluznou, čímž vytváří hladší a stabilnější jízdu stroje při podřazování a snižuje sílu potřebnou ke stlačení spojkové páky přibližně o 22 %.

Konstrukce spojky A&S® potlačuje zpětný točivý moment a nadměrné brzdění motorem, které mohou vznikat při podřazování, což umožňuje konzistentnější a přesnější vjezd do zatáčky, zatímco úroveň skluzu nabízená u nejnovějšího modelu byla vyladěna tak, aby úroveň brzdění motorem odpovídala sportovnímu charakteru modelu MT-07.

*„A&S“ a „Assist & Slipper“ jsou registrované ochranné známky společnosti FCC Co., Ltd.

Přepracované šasi nabízí větší pevnost a tuhost

Čtvrtá generace modelu MT-07 používá přepracovaný rám a šasi, které byly upraveny pro zlepšení ovladatelnosti a usnadnění implementace nových technologií, které jsou nyní nabízeny v rámci standardní výbavy.

Využívá vysokopevnostní trubkovou ocel s vysokou úrovní tuhosti a pevnosti. Rám má stejnou hmotnost jako rám předchozí generace MT-07, tedy přibližně 14,8 kg, přestože nabízí o 12 až 13 % vyšší torzní, podélnou a příčnou tuhost. Od starého modelu se výrazně liší zejména kyvná vidlice, která má nový tvar, tloušťku a výztuhy, takže je důležitým prvkem určujícím vyvážení motocyklu a jeho ovladatelnost.

Ačkoli je vzhledově podobný rámu předchozího modelu, stejná zůstala pouze hlavová trubka. Průměr a tloušťka ocelových trubek byly kompletně upraveny, stejně jako výztužné desky. Změny byly provedeny nejen proto, aby se zlepšily jízdní vlastnosti modelu MT-07 2025, ale také proto, aby bylo možné použít novou škrticí klapku YCC-T a Y-AMT, aniž by se snížila kapacita vzduchového filtru nebo palivové nádrže.

Výrazně inovovaný rám se pojí s přepracovanou kyvnou vidlicí. Asymetrický design je součástí DNA modelu MT-07 od jeho vzniku v roce 2014 a ve čtvrté generaci je poprvé přepracován. Horní plochy byly zmenšeny pro snížení hmotnosti a dosažení modernějšího vzhledu a zároveň byla optimalizována tuhost pro spojení s novým rámem a 41mm upside-down vidlicí.

Nové uspořádání šasi a odpružení nabízí díky změnám větší stabilitu a lepší ovladatelnost při přepravě zavazadel. Když je model MT-07 vybaven originálním topcasem Yamaha o objemu 34 litrů, mohou si zákazníci užít větší všestrannosti na delších cestách.

Nová kola a pneumatiky

Model MT-07 2025 využívá zcela novou konstrukci kol vyrobených patentovanou technikou Spinforging společnosti Yamaha. Výsledkem tohoto procesu je tenčí, a tedy lehčí ráfek, aniž by byla snížena jeho pevnost. Výsledkem je, že nejnovější model MT-07 má o 480 gramů lehčí kola než předchozí verze, takže motocykl má o 4 % nižší setrvačnost vpředu i vzadu. Tato lehčí kola přispívají nejen k celkovému snížení hmotnosti vozidla, ale také ke zvýšení agility díky snížení setrvačnosti, zejména v přední části.

Kola vyrobená technikou Spinforging jsou spojena s pneumatikami Dunlop Sportmax Q5A, které jsou proslulé tím, že poskytují pocit lehké ovladatelnosti v kombinaci s odolností a skvělými všestrannými jízdními vlastnostmi. Pneumatiky Sportmax dokonale doplňují šasi modelu MT-07 a všestranné schopnosti motocyklu, protože se hodí do mokrých i suchých podmínek a pro širokou škálu použití.

Přístrojová deska TFT a konektivita

Model MT-07 2025 je vybaven 5palcovým barevným displejem, na kterém si jezdec může pomocí ovládacích prvků na řídítkách zvolit jeden ze čtyř různých motivů.

Kromě rychloměru a otáčkoměru je součástí rozsáhlého přístrojového vybavení také palivoměr, ukazatel průměrné spotřeby paliva, ukazatel teploty vzduchu a ukazatel zařazeného rychlostního stupně. Všechna rozložení dávají rychloměru důležitost, ale informace prezentují různými způsoby, které vyhovují vkusu jezdce nebo jeho stylu jízdy.

Protože se jedná o stroj zrozený z městské kultury, je MT-07 vybaven funkcemi, které jezdci pomáhají pohybovat se v městských ulicích. Přístrojovou desku TFT lze propojit s chytrým telefonem řidiče prostřednictvím bezplatné aplikace MyRide. Aplikace umožňuje jezdci přijímat hovory na cestách, spravovat hudbu během jízdy a také provádět změny nastavení režimu YRC (Yamaha Ride Control).

Jezdci si také mohou nainstalovat bezplatnou aplikaci Garmin StreetCross a spárovat ji s palubní deskou modelu MT-07, aby získali kompletní mapu nebo podrobnou navigaci s dopravními informacemi v reálném čase.

Nové spínací přístroje a funkce indikátorů

Pro usnadnění přístupu k mnoha dalším funkcím modelu MT-07 2025 byly vyvinuty nové ovládací prvky. Uvnitř nových spínačů jsou použity flexibilní desky s plošnými spoji, které umožňují ovládat více funkcí, zatímco zvenčí byla věnována velká pozornost optimalizaci tvaru a pocitu z jednotlivých tlačítek. Výsledkem je intuitivní systém spínačů, který je plně integrován do funkcí modelu MT-07, ale nezabírá více místa než prvky v předchozí generaci.

Ukazatele směru byly modernizovány a kromě standardních funkcí ukazování směru a výstražných světel mají tři nové funkce. Novou funkci „tří bliknutí“ lze aktivovat „jemným“ dotykem tlačítka. To provede krátkou sérii tří bliknutí, což je ideální při změně jízdního pruhu, zatímco silnějším stisknutím tlačítka se ukazatel směru aktivuje úplně. Ukazatele směru se nyní také automaticky vypínají a po 15 sekundách se automaticky vypnou, pokud motocykl ujede více než 150 metrů.

Model MT-07 2025 je navíc vybaven systémem signalizace nouzového zastavení, který rozpozná náhlé brzdění a automaticky aktivuje oba ukazatele směru, aby ostatní účastníky silničního provozu upozornil na prudké zpomalení.

Nový MT-07 Y-AMT

Systém automatizované manuální převodovky Yamaha (Y-AMT), který byl poprvé s velkým úspěchem uveden na trh na modelu MT-09 Y-AMT, si svůj debut na platformě CP2 zažije s modelem MT-07 Y-AMT pro rok 2025.

Tento systém eliminuje potřebu ručně ovládat spojku a dává jezdci možnost volby mezi ručním řazením pomocí houpačkové páčky ovládané prsty umístěné na levé straně řídítek a plně automatickým řazením v jednom ze dvou režimů AT.

Technologie Y-AMT, která byla vyvinuta s cílem poskytnout čistší a vzrušující zážitek z jízdy, nejenže zvyšuje zábavnost motocyklu MT-07, ale má také pozitivní vedlejší účinek v podobě ještě přístupnějšího a sebevědomějšího stroje, na kterém se jezdí snadněji než kdy dříve, zejména v nízkých rychlostech. Výsledkem je motocykl zaměřený na jezdce, který je uživatelsky přívětivý, přizpůsobivý a sportovní.

Při nastavení AT (automatická převodovka) může jezdec volit mezi D a D+. Obě varianty nabízejí rozdílná schémata řazení. D poskytuje vyvážené řazení pro každodenní jízdu, zatímco D+ nabízí sportovnější jízdu s řazením nahoru při vyšších otáčkách. Technologie Y-AMT pracuje v souladu s jízdními režimy MT-07 YRC a dále přizpůsobuje výkonové charakteristiky a nastavení kontroly trakce tak, aby odpovídaly jízdním požadavkům jezdce. MT-07 Y-AMT je také vybaven tempomatem, který nabízí klidnější jízdu na delších cestách po dálnici.

Pro co nejsportovnější zážitek bylo vyvinuto nastavení MT (manuální převodovka), které jezdci poskytuje plnou kontrolu. Řazení se aktivuje pomocí taktilního kolébkového spínače umístěného pohodlně v dosahu prstů levé ruky jezdce. Jezdci mohou buď řadit palcem a ukazováčkem nahoru pomocí páčky plus a dolů pomocí páčky mínus, nebo se rozhodnout pro sportovní jízdu jedním prstem, kdy se k řazení používá pouze ukazováček, a to tak, že zatáhnutím za páčku plus se řadí nahoru a zatlačením na ni se řadí dolů, čímž se dosáhne dokonalé sportovní jízdy.

Bez spojky může jezdec snáze načasovat řazení a zároveň se soustředit na vedení a další ovládací prvky. Díky absenci tradičně montovaného pedálu řazení může jezdec v zatáčkách lépe držet spodní část těla, což mu zajišťuje vynikající stabilitu v zatáčkách a ještě jistější spojení s motocyklem.

Nízká hmotnost technologie Y-AMT zajišťuje, že celková hmotnost modelu MT-07 Y-AMT je pouhých 186 kg, což z něj dělá stroj, který je ještě dostupnější pro jezdce hledající svůj první motocykl s velkým objemem, i pro zkušenější jezdce požadující plnohodnotný stroj, který je ovladatelný, vzrušující a bez jakýchkoli kompromisů.

Cena

Cena modelu bude známá až vydáním ceníku 2025
(i verze 35 kW)